Nba Live 10 Demo İnceleme

20 09 2009

2K ve EA arasında ki basketbol oyunları savaşlarını bilmeyen yokur. Özellikle son yıllarda, 2K8 ve 2K9 ile 2KGames büyük bir ivme yakalamış ve Live serisini büyük sekteye uğratmıştı. Şimdi karşımızda Nba Live 10’un demosu var… Bakalım neler yapmış bir senede EA..
Demomuzda Fifa’daki Arena modunun aynısı olan Hangar ve geçen senenin NBA final maçı; Los Angeles Lakers – Orlando Magic maçını oynayabileceğimiz bir Exhibition modu içeriyor. Hangar modu gayet keyifli… Lebron James, Dwight Howard, Dwayne Wade, Chris Paul, Brandoy Roy ve Kobe Bryant gibi NBA’in totalde en iyi oyuncularını kontrol ederek bir nevi antrenman yapıyoruz. Tek bir ‘X’ tuşu ile oyuncular arasında geçiş yapabiliyoruz. Burada farkettiğim olay  oyuncu hareketleri, atış stilleri, şut mesafeleri ve buna göre atış isabetleri gibi bir çok konuda ciddi bir biçimde çalışmış EA… Şu güzel ortamı bozan tek şey Hangar’daki sabit ve kenardan kamera… Halbuki geçen sene oyuncunun arkasında duran kamera çok daha şık ve oynarken eğlendiren nitelikteydi…
Gelelim oyunu değerlendireceğimiz asıl yere; yani saha içine… Orlando Magic ve Los Angeles Lakers’ın güncel kadroları ve 3 ayrı forması demoda mevcut… Burada hoşuma gitmeyen şey 2K serisinin demolarında illa ki olan, geçen senenin kadroları ile oynayabilme olayının es geçilmesi… Hedo yok, Ariza yok. Bu yüzden maça güncel kadrolarla; Artest’li Lakers, Carter’lı Magic ile başladım… ve tabi ki Lakers’ı seçerek…
Maç başlıyor ve benim asabımı da bozmaya başlıyor işin açıkçası… Neden derseniz bu seyircilerin bunca yıl, PS3 ve Xbox360 gibi iki canavar konsola rağmen kartondan yapılması hakikaten adamı çıldırtan bir şey… Hani makinelerin sınırı belli olsa, “bu makinelerde bu kadar yahu!” gibi bir mazereti kabul edebiliriz ama neredeyse gelmişiz 2010 yılına, önümüzde bir 2K9 gerçeği ve arena atmosferi varken bu durumu aklım hayalim almıyor. Neyse bu seyirci mevzusuna fazla doluyum o yüzden devam edelim…
Hangar’dan bahsederken değinmiştim, oyuncuların spesifik hareketlerinde ki gerçeklik gerçekten hoşuma gitti. Kobe Bryant’ın fade-away’leri, smaçları, turnikeleri, spin hareketi vs. zaten her sene bire-bir yansıtılıyor oyuna ama diğer oyuncuların da o gerçeklik hissini vermeleri hoş olmuş. Ama keşke ‘bu da gerçeklik hissini verse’ dediğim o kadar şey var ki…
Savunma… Yani bu oyun tek taraflı oynanan bir oyun değil ki… Hücum yönünde ne kadar serbestsek oyunun savunma yönünde bir o kadar kısıtlı imkanlar var Live 10’da… 2K9’daki savunmada sağa sola yol açabildiğimiz, oyuncuya yakın savunma yapabileceğimiz, ikili sıkıştırmaları istediğimiz anda ve çabuklukta yapabildiğimiz bir oyun kesinlikle yok karşımızda… Halen Nba Live 2003’teki gibi elimiz kare tuşunda top kapmak için basıp duruyoruz. Pota altına gelirse de üçgen ile blok yapmaya çalışıyoruz. Çok sığ çok…
Son olarak oyuncuların genel görünümlerini gerçeğine benzetemediğimi, oyuncuların gereğinden fazla zayıf ve çelimsiz modellendiğini söylemem lazım. Fazlaca da parlıyorlar sebebini anlamadığım bir şekilde…
Demo denen şey oyunu alıp almamaya karar verdiriyorsa; sağ analogun gerçekten güzel kullanımına, oyuncuların karakterinin güzel sanallaştırılmasına karşın bu kadar sığ ve basketbolu basit gösteren bir oyuna para vermem şahsen ben… Son karar sizindir.
Bol oyunlu günler…

2K ve EA arasında ki basketbol oyunları savaşlarını bilmeyen yokur. Özellikle son yıllarda, 2K8 ve 2K9 ile 2KGames büyük bir ivme yakalamış ve Live serisini büyük sekteye uğratmıştı. Şimdi karşımızda Nba Live 10’un demosu var… Bakalım neler yapmış bir senede EA..

Demomuzda Fifa’daki Arena modunun aynısı olan Hangar ve geçen senenin NBA final maçı; Los Angeles Lakers – Orlando Magic maçını oynayabileceğimiz bir Exhibition modu içeriyor. Hangar modu gayet keyifli… Lebron James, Dwight Howard, Dwayne Wade, Chris Paul, Brandoy Roy ve Kobe Bryant gibi NBA’in totalde en iyi oyuncularını kontrol ederek bir nevi antrenman yapıyoruz. Tek bir ‘X’ tuşu ile oyuncular arasında geçiş yapabiliyoruz. Burada farkettiğim olay  oyuncu hareketleri, atış stilleri, şut mesafeleri ve buna göre atış isabetleri gibi bir çok konuda ciddi bir biçimde çalışmış EA… Şu güzel ortamı bozan tek şey Hangar’daki sabit ve kenardan kamera… Halbuki geçen sene oyuncunun arkasında duran kamera çok daha şık ve oynarken eğlendiren nitelikteydi…

Gelelim oyunu değerlendireceğimiz asıl yere; yani saha içine… Orlando Magic ve Los Angeles Lakers’ın güncel kadroları ve 3 ayrı forması demoda mevcut… Burada hoşuma gitmeyen şey 2K serisinin demolarında illa ki olan, geçen senenin kadroları ile oynayabilme olayının es geçilmesi… Hedo yok, Ariza yok. Bu yüzden maça güncel kadrolarla; Artest’li Lakers, Carter’lı Magic ile başladım… ve tabi ki Lakers’ı seçerek…

Maç başlıyor ve benim asabımı da bozmaya başlıyor işin açıkçası… Neden derseniz bu seyircilerin bunca yıl, PS3 ve Xbox360 gibi iki canavar konsola rağmen kartondan yapılması hakikaten adamı çıldırtan bir şey… Hani makinelerin sınırı belli olsa, “bu makinelerde bu kadar yahu!” gibi bir mazereti kabul edebiliriz ama neredeyse gelmişiz 2010 yılına, önümüzde bir 2K9 gerçeği ve arena atmosferi varken bu durumu aklım hayalim almıyor. Neyse bu seyirci mevzusuna fazla doluyum o yüzden devam edelim…

Hangar’dan bahsederken değinmiştim, oyuncuların spesifik hareketlerinde ki gerçeklik gerçekten hoşuma gitti. Kobe Bryant’ın fade-away’leri, smaçları, turnikeleri, spin hareketi vs. zaten her sene bire-bir yansıtılıyor oyuna ama diğer oyuncuların da o gerçeklik hissini vermeleri hoş olmuş. Ama keşke ‘bu da gerçeklik hissini verse’ dediğim o kadar şey var ki…

Savunma… Yani bu oyun tek taraflı oynanan bir oyun değil ki… Hücum yönünde ne kadar serbestsek oyunun savunma yönünde bir o kadar kısıtlı imkanlar var Live 10’da… 2K9’daki savunmada sağa sola yol açabildiğimiz, oyuncuya yakın savunma yapabileceğimiz, ikili sıkıştırmaları istediğimiz anda ve çabuklukta yapabildiğimiz bir oyun kesinlikle yok karşımızda… Halen Nba Live 2003’teki gibi elimiz kare tuşunda top kapmak için basıp duruyoruz. Pota altına gelirse de üçgen ile blok yapmaya çalışıyoruz. Çok sığ çok…

Son olarak oyuncuların genel görünümlerini gerçeğine benzetemediğimi, oyuncuların gereğinden fazla zayıf ve çelimsiz modellendiğini söylemem lazım. Fazlaca da parlıyorlar sebebini anlamadığım bir şekilde…

Demo denen şey oyunu alıp almamaya karar verdiriyorsa; sağ analogun gerçekten güzel kullanımına, oyuncuların karakterinin güzel sanallaştırılmasına karşın bu kadar sığ ve basketbolu basit gösteren bir oyuna para vermem şahsen ben… Son karar sizindir.

Unutmadan; Nba 2k10 demosu da çıktığı günlerde tarafımca incelenecektir. Bol oyunlu günler…

Reklamlar

İşlemler

Information

2 responses

22 05 2010
can lav

Acaba nba live 2010’da tek oyuncu varmı 2009’da vardı acaba varmı ki? Bu arada bence nba live 2010’da seyirciler çok kötü kap karanlık.onun dışın da baya güzel.Ama bana sorsanız nba live 2009 mu yoksa nba live 2010 mu daha güzel diye ben nba live 2010’u tercih ederim.Sizce hangisi? Arkadaşlar bna kalsa bu oyun işi ben tıpatıp gerçekmiş gibi yaparım.Bunu yapan insanların aklına gelmedi mi bu iş? Bu işleri takip edip size bilgi vericem iyi günler…

22 05 2010
can lav

Birde şu oyuncuların seslerini yapmak isterdim sakatlanmaların nasıl olduğunu oynayanlar iyi görsün isterim mesela adamın bir yeri kanıyor o yer açıkça belli olsun demi? Ben böyle bir oyun isterim ya siz istermisin?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: