Zombie Apocalypse – (Xbox360 ve PS3)

17 10 2009

Serhat:Enes yardım et köşeye sıkıştım!!!

Enes: Abi ben zaten öldüm ki…

Oyun sırasında diğer editör arkadaşım Enes ile aramızda geçen bu diyalog sanırım oyunda neler yaşadığımız hakkında ufaktanda olsa bir bilgi kırıntısı veriyor. Konami diyince aklımıza direk PES gelir ama bu sefer bambaşka bir oyun ile karşımızda Zombie Apocalypse Live ve PSN için geçtiğimiz haftalarda 741 Mb lık boyutu ile indirime sunuldu.Shop’tan edineceğiniz PSN kartları yada kendi kredi kartınız  ile Ps3 için edinebileceğiniz en eğlenceli yapım diyerek az buçuk iddalı bir giriş ile oyundan bahsetmek istiyorum…

Aslında PSN’den fazla oyun alan bir insan değilim. Gönlüm kutulu oyunlarda çünkü koleksiyon yapmayı seviyorum… Ama bu oyun nedense bana cazip ve eğlenceli göründü. Nitekim yanılmadım paranızı kısa vadede hak eden bir oyun…

Oyunu edinir edinmez diğer editör arkadaşlım Enes ile 2 player co-op giriştik oyuna… Oyun boyunca BT kulaklıklarımız ile birbirimiz ile sürekli bağlantı halinde olmamız gerçekten çok güzel oluyor… O sıkıştı mı ben ona yardıma gidiyorum, ben sıkıştım mı o benim yardımıma geliyor.  55 bölümlük oyunda hiç lag ile karşılaşmamamız oyunun artısı olarak gösterilebilir ama amaç zombi biçmek olunca tabi ki bir yerden sonra baymaması zor… fakat bu oyunda co-op takılıyorsanız oyunun sizi sıkması da çok zor…

Küçük denecek bir alanda üzerinize zombiler sağlı sollu yağıyor, sizde sağ analog stick’i ne tarafa yönlendirirseniz o tarafa ateş ediyor karakteriniz… M16, pompalı tüfet, roketatar, lav silahı, ikili uzi ve patlayan ayıcık kullabileceğiniz silahlar… Ayrıca bir de eletrikli testeremiz var ve PS3 te R1(Xbox360’da sağ R tetik tuşu) ile çıkartabiliyoruz… Yine sağ analog stick ile kontrol ettiğimiz testereyi kullanmak baya zevkli ama dikkatli olmayınca bir anda zombilerle öpüşür pozisyonda bulabiliyorsunuz kendinizi…

Zombiler etrafınızı sardı biri sizi tuttu yapıştı… Sonunuzun geldiğini mi düşünüyorsunuz?  Ama pes etmeyin,  elimizdeki sixaxis’i sağa sola sallayarak zombiden kurtulabiliyoruz. (Xbox360’ta analog sallama ile)

Grafik olarak hiçbir şey beklemeyin desek yeridir çünkü ciddi anlamda PS2 düzeyinden biraz yukarıda, next-gen’e yakışmayan grafikler ile karşı karşıyayız… Ancak oyunun eğlenceli yönü bizim bir an olsun grafiklere takılıp kalmamızı önlüyor.

55 level dediğimize bakmayın; oyun ilerki aşamalarda kendini fazlasıyla tekrarlıyor… Zaten oyunda toplam 5-6 mekan bulunuyor ve bu mekanları tekrar tekrar, fazla zombi, karanlık veye farklı zombilerle değişik atraksiyonlarla oynatıyor ama co-op takılıyorsanız dediğim gibi sıkılmanız çok zor… Özellikle oyun bittikten sonra açılan modlar sizleri oyunu tekrar oynamanız için yeni bahaneler sunuyor.

2 kişi, co-op olarak 4,5 saate bitirdiğimiz oyun yazımın başlarında da söylediğim gibi kısa vadede paranızı hak eden bir yapım… Bir çok ek paketin geleceği de ana menüdeki “Download Content” seçeneği ile belli oluyor…

Son zamanlarda arkadaşlarınız ile takılabileceğiniz futbol ve FPS dışında bir oyun arıyorsanız Zombie Apocalypse yi denemenizi öneririz…

Grafik: > 7 <:Grafik olarak pek bir şey sunmasa da efekler az biraz dikkat çekiyor.

Ses: > 7 <:Zombilerin, inlemelerinin haricinde bizim karakterimizin zombilerin tacizine uğradığı zaman feryad etmesi oyuna atmosfer katmış diyebiliriz ama müzikler kendini fazlasıyla tekrar ediyor.

Oynanabilirlik:> 9 <Kusursuza yakın ve rahat kontroller oyunda büyük bir rahatlık sunuyor.

Eğlence :> 8,5 < Kendisini sonlara doğru tekrar etse de kesinlikle eğlendiriyor.

GENEL
>>> 7,5 <<<

İşlemler

Information

One response

9 01 2010
Ka-Bug #2 | Minik Oyunlar ve Minik İncelemeler… « GameOverTR

[…] Alternatif: Zombie Apocalypse […]

Bir Yanıt Bırakın

