FİFA 10 Online Hastalığı (Teşhis ve Tedavi)

2 11 2009

Yeni nesil Fifa ile tanışana dek Fifa deyince aklımıza hemen balon şutlar ve unutulmaz Fifa 2000 gelirdi. Winning Eleven nesli olarak Fifa’ya geçişimiz pek bir sancılı oldu zira koşma tuşuna alışana kadar bir çok kez intiharın eşiğine geldim şahsen… Fakat pes etmedim nitekim Winning Eleven’ın yeni nesil konsollara adaptasyon sorunu çaresiz Fifa oynamaya itti bizi…

Şu sıralar Fifa’ya itilişim bariz şekilde hastalığa dönüştü. Gerek arkadaş çevresi tarafından olsun gerek internet ortmından olsun Fifa’nın çok fazla övgü alması beni bir adet Fifa 10 almaya ikna etti ve geçtiğimiz ay bir adet Fifa 10 almak suretiyle Fifa dünyasına hızlı bir giriş yaptım… Ama girmez olaydım, üzerimde yarattığı rekabet hırsı benim yenilgiyi hazmedememe durumumla buluşunca ortaya “FİFA 10 Online Hastalığı” denilen illet çıktı… Gece 1 gibi oturuyorum Fifa 10’nun başına bir kaç maç yapıp kapatırım diyorum ama o da ne! Saat sabahın 7’si olmuş ve ben hala level kasma, ona buna meydan okuma peşindeyim… Bir türlü kapatamıyorum oyunu, çaresiz sabaha karşı göz kapaklarım kapanma eyleminde ısrarcı olunca yatağa gidiyorum…

“Şunu yeneyim, onu bırakta ben şu herifi bir mahvedeyim” derken saatin nasıl geçtiğini anlamıyor ve işte bu noktada  FİFA 10 Online Hastalığına yakalandığınızı anlıyorsunuz.

Teşhis:

Sizde üç-beş maç yapar kaparım deyip kapamayamıyorsanız üzgünüm; sizde bu illetin pençesindesiniz. Üstüne üslük bu hastalığa yakalanmış başka bir arkadaş ile arkadaşsanız illet iyicene tavan yapmakta… Arkadaşınızla birbirinize üstünlük sağlama çabası sizi sabahlamaya itebiliyor. Bir de BT kulaklık sahibiyseniz işiniz daha da kötü; maçlar sohbet havasında geçiyor ve sabaha kadar kaç maç yaptığınızı bile hatırlayamıyorsunuz.

Tedavi:

Kesin bir çözüm isterseniz Fifa 10’u başka bir oyunla takaslamanızı öneriyoruz ama bu noktada  çok para verdiğiniz bir oyunu takaslamak hiç de mantıklı bir çözüm gibi durmuyor. En mantıklı çözümlerden birisi ise yeni bir oyuna şans tanımanız… unutmayın ki Dünyada Fifa’dan başka oyunlarda var… Xbox360 sahibiyseniz Forza 3’ü, PS3 sahibiyseniz God of War 3 Demo’yu deneyebilirsiniz…

Bu illetin psikolojik yönünü de unutmayın; Oyun siz yenmek istedikçen karşınıza “Head to Head” modunda sonsuza kadar rakip çıkarmaya devam edecektir. Siz siz olun “oyunun en iyisi olacağım” mantığı ile dalaşmayın. “Tüm artislik hareketleri öğreneceğim milleti çalıma dizeceğim” demeyin sakın… Tüm hareketleri öğrenmeniz imkansız değil ama çok zamanınızı çalar ve yerinde kullanmak çok zor… Bu nedenle hırsınızı daha fazla körüklemeye neden olacaktır. Kaldı ki “Freestyle” gelişi güzel oluyor… Anlayacağınzı karşınızdakinden gelişi güzel bir çalım ya da hareket gördünüz mü “bende yapacam” diyerekten sabahlamayın…
Bizden tedavi aşamasında öneriler bu kadar… Siz siz olun oyunun sadece bir oyun olduğunu unutmayın.

İyi oyunlar dilerim, ben de şimdi  üç-beş maç yapar çıkarım sanırım : )

Yazan: SERHAT ÖDEN


İşlemler

Information

2 responses

2 11 2009
Sör

Çok güzel bir yazı olmuş malesef yazıda kendimi buldum

11 06 2010
infinity500

aynen bende içinde kendimi gördüm kapattım hemen ps’yi😀

Bir Cevap Yazın

