God of War III – Yapımcı ile Özel Röportaj

8 11 2009

GamePro dergisi, God of War 3’ün yapım direktörü Stig Asmussen ile yeni oyunun gelişimi ile ilgili çok keyifli bir röportaj yaptı. Röportajın tamamı derginin Kasım sayısında yer almakta fakat sizlere iletmekten büyük haz duyacağımız bir çok önemli detay siteden yayınlandı. İşte o röportaj…

GamePro: God of War II’nin üzerinden tam 2 yıl geçti ve yeni oyun için beklentiler inanılmaz düzeyde… Siz oyunun, fanların istediği seviyeye geldiğinden emin misin? O raddeye eriştiğinizi düşünüyor musun?

Stig Asmussen: Teoride evet, pratikte hayır. O beklediğimiz seviyeye gelmek için yapmamız gereken çok şey var. İlk iki oyun gereken sıçramayı yaptı ve God of War III’te de taşların yerine tamamı ile oturması gerek… Nitekim bu tür bir yapım geçmiş oyunlardan iyi olamazsa… Ne diyebilirim, herkes mutsuz olacaktır.

GamePro: Oyunun yapımı esnasında karşılaştığınız en büyük zorluk nedir?

Stig Asmussen: Açıkçası en büyük zorluk her şeyin birlikte yarattığı karmaşa… Oyunu geliştiren departmanlarla beraber yapmak istediğimiz bir sürü şey var. Daha önce yaptığımız 3-4 kişiyle bir odada toplanıp “işte yapmak istediğimiz şey bu” demekti ve bunu yapmak o kadar da zor olmuyordu.

Şimdi ise teknoloji çok karışık… Bölüm detayları akıl almaz düzeyde… Eski oyunlarda üzerinde 3-4 ay çalışarak yaptığımız işler şimdi çok daha fazlasını alıyor. Bölümlerin ve uygulama ve yapım süreci inanılmaz karışık…

Örneğin size çok küçük görünen bir detay için biz 15 kişiyle özel olarak çalışmak zorunda kalıyoruz. Helios’un kafasını kesme sahnesi’de buna bir örnek… Teknolojiyi doğru kullanmak ve tüm ekibin katettiği yolun birleşimi…

GamePro: Son yıllarda görüyoruz ki Resident Evil gibi, sadece single player odaklı bir oyun bile iki kişilik bir modla oyuncuların karşısına çıktı… Siz God of War III’de neden böyle bir co-op modu düşünmediniz? Ya da bu size uymayan bir durum mu?

Stig Asmussen: Hadi bu soruyu ben sana sorayım… Resident Evil’de nasıl oldu co-op modu? Sence co-op ile oyun daha mı iyi oldu yoksa single-player’a mı yoğunlaşmalıydılar?

GamePro: Hmm bana kalırsa oyunda verilen hayatta kalma hissi epey baltalandı. Sürekli yardımcı olan ve sağlık sağlayan bir karakter oyunun o ‘korkunç’ atmosferinden götürdü.

Stig Asmussen: İşte vereceğim cevaba zemin hazırlamış oldun. Çok büyük bir Resident Evil fanıyım, ama oyunu satın aldım ve başında 2 saat geçirdikten sonra bir kenara bıraktım. Daha önceki tüm oyunları bitirmiştim ve ilk defa böyle bir davranışta bulundum.

Bizim God of War 3’te anlatmak istediğimiz bir hikaye ve yaşatmak istediğimiz bir deneyim var. Bu isteğimizle multiplayer oyun anlayışı uymaz… Peki bu multiplayer hakkında hiç konuşmuyoruz manasına mı geliyor? Hayır. Ekibim ve ben bu konuda ve daha bir çok konuda fikir yürütüyor ve bilgi alış-verişinde bulunuyoruz. Ancak dediğim gibi ekranda koşuşturan iki Kratos, anlatmaya çalıştığımız hikayeyi ve o hissi büyük oranda baltalayacaktır…

GamePro: İlk iki oyunda ekstra olarak Challange odaları vardı. Yeni oyunda da bu odalardan olacağını varsayarak farklı bir şeyler düşünüyor musunuz?

Stig Asmussen: Oyun çıktığında elbette bir çok farklı görev odası beraberinde gelecek. Ancak oyun satışa sunulduktan sonra, yeni oyun mekaniği ve yeni yaratıkların bize sağladığı imkanla, indirilebilir içerik olarak yepyeni görev odaları yapabiliriz. Oyunu güncel tutmak adına epey iyi bir fikir gibi duruyor…

Diğer yandan indirilebilir içerik konusunda ekipten çok güzel fikirler çıkıyor. Bakalım bu iki ayda neler yapacağız…

GamePro: Toplam oyun deneyimimiz kaç saat sürecek? Diğer iki oyundan daha uzun olacağını söyleyebilir miyiz?

Stig Asmussen: Şimdiden buna bir yanıt vermek çok güç çünkü oyunu halen geliştirmekteyiz. En doğru yanıt, oyuncunun ne kadar iyi olduğuna bağlı olarak 10 – 20 saat arası değişen bir oyun süresi olduğu… Hardcore bir oyuncuysanız 10 saatte, oyun deneyiminiz daha az ise 20 saatte bitirebilirsiniz oyunu…

GamePro: God of War III’teki büyük boyutlu bulmacaların oyunun süresini arttıracağını söyleyebilir miyiz?

Stig Asmussen: Pek sayılmaz. Bütün gizleri ve eşyaları bulmak isterseniz oyuna %20’lik bir oynama süresi daha ekleyecektir bu.

Yalnız bir çok envanter (silah, kostüm vs.) oyunun başından elinizde olacak. God of War III çizgisel bir oyun. Hep çizgiseldi zaten; yani oyundan RPG öğeleri, yan hikaye veya bu tür şeyler beklemesin kimse…

GamePro: Oyunun yapım aşamasında, bir yerde çıkardığınız özellikler arasında Sixaxis desteği olduğunu biliyoruz. Sixaxis ile işiniz tamamı ile bitti mi?

Stig Asmussen: Hayır.

GamePro: Gerçekten mi?

Stig Asmussen: Şu an oyunun herhangi bir yerinde Sixaxis kullanılmıyor. Fakat bu oyunu tamamlayana kadar bu yönde bir şey yapmayacağımız manasına da gelmiyor. Bakınca bir çok kullanılabilecek yer görüyorum Sixaxis için…

Öncelikle God of War III’ün her şeyini bitirmeyi deniyoruz. Eğer oyuna bir şey ekleyeceksek de gerçekten iyi bir deneyim sağlayacağından emin olmalıyım. Bahsettiğim ince bir tahtanın üstünde giderken, dengeyi sağlamak amacı ile hareket sensörünü kullanmak türevi şeyler değil yani…

Ayrıca oyunda hassas kontroller de istemiyorum. Bu tür bir oyuna uyan veya Kratos’un yapacağını bekleyebileceğimiz şeyler değil… Örneğin, Helios’un kafasını koparırken aynı zamanda Sixaxis’i sallayarak kafasını daha şiddetli bir biçimde alabilirsiniz isterseniz… Bu tür şeyler olabilir.


İşlemler

Information

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: